IT 3320

Aangepast programma Nationaal Reclamerechtcongres 2020

Zoals eerder aangekondigd gaat het Nationaal Reclamerechtcongres 2020 gewoon door.
We zijn ook deze keer enorm trots op het programma en het aanbod van sprekers dat dagvoorzitters Ebba Hoogenraad en Willem Leppink hebben georganiseerd, en kiezen voor een online versie. De onderwerpen blijven hetzelfde, maar we verdelen het programma over twee dagen.

Op de agenda
Inspiratie genoeg voor een volle agenda! Zo buigen de sprekers zich over stereotyping, en passeren vrijheid van meningsuiting, e-commerce en muziek in reclame de revue. Natuurlijk ontbreekt het jaarlijkse overzicht van hits and misses in de rechtspraak niet, evenals een terugblik op het beleid en de handhaving door de ACM.

Programma donderdag 10 december*

Overzicht actualiteiten/rechtspraak
Autoriteit Consument en Markt
Politieke en ideële reclame / vrijheid van meningsuiting / platforms / fake news
Muziek in reclame

Middagprogramma donderdag 28 januari*

Kansspelautoriteit (KSA)
E-commerce
Stichting Reclame Code
Stereotyping

De sprekers
Christiaan Alberdingk Thijm (bureau Brandeis), Bernadette van Buchem (KSA), Otto van der Harst (SRC), Anne-Jel Hoelen (ACM), Ebba Hoogenraad (Hoogenraad & Haak), Bjorn Schipper (Schipper Legal), en een verrassingsspreker om af te sluiten. Willem Leppink zorgt als dagvoorzitter en moderator voor de rode draad in het programma.

Wanneer: donderdag 10 december en 28 januari
Accreditatie; 6 PO punten (2x3)

*  Indeling programma onder voorbehoud. De definitieve indeling staat binnenkort op de website. Op locatie of online, het uitgangspunt blijft altijd: interactief, persoonlijk en inspirerend